Senaste inläggen:

Hälsningar från centralköket

Hälsningar från centralköket...ja, så lät rubriken på mailet som damp ner i min e-post precis nyligen.
Det kom från min sons lärare. Som i sin tur fått hälsningarna från skolköket. Jag öppnar och läser.
Där står det att köksansvarige i centralköket vill att jag sammanställer en lista på det som vår son inte kan äta. Det står också att hon även kräver ett läkarintyg på dessa produkter från och med 1 januari 2019. Centralköket har fått läkarintyg på mjölkproteinallergi år 2017 redan.
Så går det till om man råkar ha ett mjölkproteinallergiskt barn som reagerar på minsta spår av mjölk i ”vår” skola.

Jag läste nyligen om Karungi skola i Haparanda där man tagit en helt annan linje och istället fattat beslutet att göra skolan helt mjölkproteinfri och äggfri just för att man inte kan garantera spår eller kontamination av mjölk eller ägg till de allergiska barnen. Vill du läsa artikeln kan du göra det här.

Vilken skillnad det kan vara...

Print Friendly and PDF

Kommentarer

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Printa ut

Populära inlägg