Senaste inläggen:

Vad gör dig glad?

I tiden som råder nu tror jag det är extra viktigt att man försöker hitta glädjeämnen i sin vardag. Vad gör dig glad idag? Vad är din hobby?

Som ni kanske redan vet så är en av mina hobbysar att göra naturlig och ekologisk hudvård.

För någon vecka sedan lagade jag en naturlig, ekologisk och självklart mjölkproteinfri deodorant till en god vän. (Hon hade frågat efter den.) Deodoranten har jag lagt ner min själ i under flera års tid för att utveckla och ta fram. Den finns i två varianter. En med naturlig doft och en som är näst intill doftfri. Jag har haft hårda kriterier för den. Varenda ingrediens är noga utvald och passar även de med känslig hud. Har nu testat den utan doft och jag är långt mer än nöjd och glad över resultatet. Exalterad är nog rätta ordet. Den håller svettlukten borta upp till 2 dagar. Det trodde jag aldrig skulle vara möjligt med en naturlig deodorant. Många som testar en naturlig deodorant första gången säger snart att de inte fungerar, men det är inte riktigt sanningen. Sanningen är att det tar tid att byta från en konventionell deodorant till en naturlig. Jag känner ingen som lyckats ta sig över ”puckeln” och sedan ångrat sig och gått tillbaka till konventionell deodorant igen. Jag brukar råda de som vill byta att göra det under en semester eller varför inte nu under dessa tider som råder där vi uppmanas begränsa våra sociala kontakter.



För någon dag sedan lagade jag en ny ”batch” med naturlig och ekologisk ansiktskräm. Det tog 4 timmar i vanlig ordning, men det var väldigt roligt.  Den här gången flöt allting på. Allt från att decinficera till uppvägning, temperaturer, och ingredienser.

Har även passat på att gå på promenader för att få frisk luft. Promenader gör så mycket gott för ens välmående. Så idag har jag bakat en klassisk kladdkaka och tanken är att ta ut barnen på en picknick i det vackra friska vårvädret och bara njuta av just den stunden.

Vad gör du för att må bra i dessa tider? Lämna gärna kommentarer nedan med tips och råd!

Ta hand om er själva och tänk även på andra...

Print Friendly and PDF

Kommentarer

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Printa ut

Populära inlägg