Senaste inläggen:

Ett litet steg frammåt

I veckan serverades det korv på dagiset. Jag ska ärligt säga att jag var väldigt skeptisk till att det skulle löpa väl, och jag till och med övervägde att ha honom hemma. Det var med stor tveksamhet jag lät honom gå dit den dagen. 
Det gick bra. Han hade inte fått korv den dagen utan något annat, och han mådde bra. Äntligen äntligen ett litet steg frammåt... 

Jag har också bävat för den kommande vårutflykten dagiset ska på. Förra året gick inte bra, som du kan läsa om här under del 4, så i år stod vi verkligen i valet och kvalet. Man vill såklart att han ska få vara med, men till vilket pris? Nu är det verkligen viktigt att det inte sker fler misstag. 
I veckan när jag lämnade barnen på dagiset tog en dagisfröken upp saken med mig och föreslog att han kanske kunde ta med egen mat till utflykten. Jag tänker att det är sista vårutflykten för honom från dagiset så det är klart han borde följa med. Jag kan absolut tänka mig att laga egen mat till honom och skicka med. (Jag lagade även eget fyllt chokladpåskägg på påsken som han fick ta med till dagiset när alla andra barn fick vanliga chokladägg gjorda på mjölkchoklad. Vad gör man inte?) 
Sedan är det dock viktigt att maten värms upp på rätt sätt så att ingen kontamination är möjlig. Jag frågade om de serverar barnen någon efterrätt, men det trodde de inte, utan de har med frukt till barnen. Så det är en lösning som borde fungera så länge de är uppmärksamma och ser till att han endast får i sig det jag skickar med. Jag hoppas innerligt att någon vågar ta ansvar för det i år.

Print Friendly and PDF

Kommentarer

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Printa ut

Populära inlägg