Senaste inläggen:

Fortsättningen följer...

Fortsättning på inlägget: Nästa bakslag.

Jag skrev ett långt svar till kommunen där jag berättade vad jag tyckte om de laktosfria korvarna, färdiga buljongtärningarna, den laktosfria senapen, halvfabrikat i form av smaksatt fisk, ströbröd och skorpmjöl, de gett honom under dessa år. Jag förstår nu varför vår son aldrig haft en chans att bli fri från sin allergi. Att hans tarmar aldrig haft en chans att läka. Det som gör mig mest arg och oerhört besviken är att vi verkligen försökt få till en dialog och samarbete med köket, men det har inte varit möjligt eftersom köksansvarige alltid hävdat att han inte får i sig mjölkprotein där och att hon kan det här fullt ut. När jag fick mailet insåg jag att hon ljugit mig rakt upp i ansiktet när hon sagt att de inte använder färdiga buljonger utan lagar dem själva. Så är inte fallet. Det visar sig nu. Hur många fler lögner har vi blivit serverade? Vårt förtroende för henne och köket är långt ifrån bra just nu. Det är vår son som fått betala priset för hennes okunskap. Så till den grad att hans chanser att bli av med sin allergi innan skolåldern är minimala. Det hade varit bättre om hon sagt att hon inte kan precis allt om det här. Då hade det istället öppnat upp för en dialog och samarbete vi nu gått miste om dessa år. Vi saknar ord...

Kommunen återkom snabbt med svar där de även sammanställt en lista för vad han kan serveras och inte enligt de svar vi hade gett dem på listan de skickade oss från början. De önskade även synpunkter på några fler produkter. Jag skrev svar och tryckte SÄND. 

Vi hoppas verkligen att det här tas på allvar nu och att sonen ska slippa komma hem med reaktion på mjölkproteinallergi. Det får tiden utvisa...

Print Friendly and PDF

Kommentarer

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Printa ut

Populära inlägg