Senaste inläggen:

Nästa bakslag

Så var det dags igen. Sonen kom hem från dagiset med mjölkproteinallergi. Han hade fått korvsås till lunch. Korvsås?! När jag uttryckligen meddelat att han inte får äta korvrätter på dagis mera eftersom de serverar honom laktosfri korv och han kommer hem med reaktion på mjölkproteinallergi. Hur svårt ska det vara att förstå att man inte serverar en laktosfri korv till en mjölkproteinallergiker. Denna gång fick sonen en kraftigare reaktion som varade till nästa dag.

Återigen skrev jag till kommunen. Jag är besviken. Inte speciellt förvånad, men faktiskt besviken över att vi inte verkar tas på allvar.

Jag får snabbt svar. Kommunen ska återigen ta upp det med köksansvarige. Lite senare kommer ett svar och en lista på halv- och helfabrikat som de ber oss gå igenom och berätta vad som fungerar och inte och om inte vad de ska ersätta produkten med istället.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag ser den listan...

Fortsättning följer...här.

Print Friendly and PDF

Kommentarer

Kontaktformulär

Namn

E-post *

Meddelande *

Printa ut

Populära inlägg